İstanbul Bilişim’den para iademi nasıl aldım?

İstanbul Bilişim’den para iademi nasıl aldım?

Özet

Bu yazımda İstanbul Bilişim firmasında yaptığım alışveriş sürecimden, yaşadıklarımdan ve para iademi nasıl aldığımdan bahsediyorum.

Günümüzün teknolojileri alışverişlerimizin birçoğunu internet üzerinden yapabilmemize olanak tanıyor. Hatta giyim ürünlerini bile internet üzerinden alır olduk. Elbette hayatı bu kadar kolaylaştıran teknolojiler beraberinde birtakım riskleri de yanında getirebiliyor. İstanbul Bilişim de bu riskleri taşıyan firmalardan biri.

İlk olarak şuna değinelim. İstanbul Bilişim Kasım 2019 tarihinde el değiştirmiş ve bu durumun öncesinde hiçbir sorun yaşamayan şirket el değiştirmesinden sonra siparişleri karşılayamaz, ücret iadelerini yapamaz hale gelmiş. Üzerinde düşündüğümüzde şirket zaten bu duruma düşmek üzere olduğu için el değiştirmiş ya da el değiştirdikten sonra işleri rayından çıkmış olabilir. Bu noktada çalışanları suçlamak çok da mantıklı değil. Elbette zaman zaman müşteriye karşı olan tutumları hariç.

İlk siparişim

Birçok internet sitesi üzerinden alışveriş yapmış olmama rağmen İstanbul Bilişim’i ilk kez tercih ettim. Ürünleri göndermekteki sorunları olduğunu, hakkındaki kötü yorumları okumama rağmen “Ne kadar kötü olabilir ki?” diyerek sipariş verdim. Amacım ürüne kavuşmaktan çok bunu deneyimlemekti, çünkü aciliyetimin olduğu bir sipariş değildi ve fiyatı çokça uygundu. Deneyimlemek istedim çünkü bu süreci detaylarıyla paylaşıp bu mağduriyete düşenlere biraz da olsa rehberlik edebileceğini düşündüm.

2339₺’yi bulan bir ürünü 13 Şubat 2020 tarihinde Havale/Eft seçeneğiyle sipariş verdim. 24 saat içerisinde sipariş onaylandı ve ortalama kargo süresi olarak 14 gün belirtildi. Aynı zamanda e-postamda spam klasörüne düşen bir satış sözleşmesi içeren posta aldım. Buraya kadar normal.

Ödemeden sonraki süreç

Sitelerindeki hesabımda siparişin güncel durumu “Ödeme Onaylandı” olarak gözüküyordu ve belirttikleri gibi 14 gün bekledim. 15’nci gün sipariş durumu için 0850 333 0912 numaralı hatlarını aradım. Bağlanmak 25 dakika sürdü ve müşteri temsilcisine sipariş numaramı ilettiğimde tüm kullanıcı yorumlarında da sıkça söylenen ürünün tedarik sorunu olduğu, Mart ayının 6’sına kadar temin edileceği aktarıldı. Bunun üzerine beklemeye devam ettim.

Mart ayının 6’sı geldiğinde İstanbul Bilişim web sitesi hesabımda sipariş durumunun üst kısmında bir bildiri yer almaya başladı. Kabaca sipariş tedariği sorununun devam ettiği, ne zaman gönderileceği ile ilgili bana ulaşacakları yazıyordu. Yani olay, bu kez tarih bile verilmeden erteleme yapılmıştı. Bu bildiriyi fark ettiğim aynı gün 0850 333 0912 numarasından arandım ve tele-sekreter sesiyle de siparişin tedariğinin gecikeceği aktarıldı. Müşteri temsilcilerini tekrar aradım ve 38 dakikada bağlandım. Sipariş durumunu sordum ve Mart ayının sonuna kadar gönderileceği söylendi. “Tekrar ertelenir mi?” dediğimde ise bu kez kesin göndereceklerini, sorun olmayacağı bana aktarıldı. Sakinliğimi koruyarak 1 ay, evet az da değil dedikleri tarihe kadar tam 1 ay daha bekledim.

Ürün konusunda hiçbir gelişme olmadığı gibi web sitelerindeki hesabımdaki uyarılar da kalktı. Yani mevcut durumda sadece “Ödeme Onaylandı” aşamasında kalakalmıştım. Tüm bu süreci yüksek dozda sabırlarla sürdürürken hiçbir yere şikayet başvurusu da yapmadım. Hiçbir heyete konuyu bildirmedim. Amacım dediğim gibi biraz da deneyimlemekti. Tabi durum deneyimden çok saçmalığa dönüşmüştü.

48 gün sonra iade talebi

31 Mart 2020 tarihinde yani sipariş verdiğimin üzerinden geçen 48’inci gün müşteri hizmetlerine bağlanarak ücret iadesi talep ettim. IBAN numaram istendi ve müşteri temsilcisiyle paylaştım. 15 iş günü içerisinde iade olacağı aktarıldı ve tekrar beklemeye başladım. Beklediğim bu dönemde birkaç araştırma yaptım ve bazı internet sitelerindeki şikayetlerde mağdurların topluca yer aldığı bir Facebook grubundan bahsedildiğini fark ettim. Bu gruba katıldım ve yüzlerce kişinin sorunlarını yazdığını, mağduriyetlerini dile getirirken yaşadıklarına şahit oldum. Her birinin farklı sürelerde, farklı mağduriyetleri vardı. Tek tek hepsine yorumlarıyla birlikte göz gezdirirken 6 aydır elinde ne ürün ne de para iadesi olduğunu söyleyen birini görünce beklemenin çok da mantıklı olmadığı fark edip harekete geçerek nasıl iademi alabileceğimi soruşturmaya başladım.

İlk iş olarak grupta paylaşılan birkaç şahsi numarayla iletişime geçmeye çalıştım. Bu numaraların firma çalışanlarına ait olduğu söyleniyordu. Çokça denenmiş olsa ki aradığımda ulaşılmıyor, mesajlara yanıt verilmiyordu. Kullanılmadıklarını düşündüğümde ise Whatsapp’tan “Görüldü” oluyor; lakin cevaplamıyorlardı. Özel numaralarla da sürecin olumlu ilerlemediğini gördüm ve araştırmaya devam ettim.

Başka bir tezgah

Grupta iade mağduriyetimle ile ilgili birkaç paylaşım yaptığımda birkaç grup üyesinden bazı Facebook mesajları aldım. “Ücret iadeni almanda yardımcı olabilirim, sana bir yöntem göstereceğim. İşe yararsa iadeni aldığında 100-200₺ kadar beni görmen yeterli.” şeklinde yazılan bu mesajlara güvenmesem de “Sorun değil, iadem olsun yeter ki.” diyerek sıcak yaklaştım. Amacım hem bu tuzağı da ifşa etmek hem de belirttikleri yöntemleri görmekti. Görüştüğüm kişi tarafından grupta bulamadığım farklı bir iletişim numarasını aldım ve bu numara ile iademi büyük ihtimalle alabileceğimin söylenmesi üzerine numarayı aradım, çalmasına rağmen telefonla yine ulaşamadım. Çok geçmeden bu kez Whatsapp üzerinden mesaj gönderdim ve bu numaranın dönüş yapmasını bekledim. Uzun bir mesajımın ardından 3 gün sonra numaranın sahibi Whatsapp üzerinden döndü ve bir iade formunun resmini paylaşarak “Bunu sizin için doldurabilirim.” dedi. İçeriğini okuduktan sonra olumlu yaklaştığımı söylediğimde formu imzam olmadan benim bilgilerimle doldurup bana resmini yolladı. “İade için sizi sıraya alacağım, paranız 15 gün içinde kesin yatacaktır. Merak etmeyin.” dedi ve her zaman olduğu gibi tekrar beklemeye başladım.

Görüştüğüm kişinin İstanbul Bilişim’de görevli bir teknik servis elemanı olduğunu öğrendim. Aynı numaradaki kişi “Harcama itirazı yaptınız mı?” diye sorduğunda yapmadığımı söyledim. Havale/Eft seçeneğiyle ödeme yaptığım için itiraz hakkım da zaten yoktu. Harcama itirazı yapıldığında firma size iade yapsa bile itiraz olumlu sonuçlandığında aynı ödemeyi 2’nci kez alıyorsunuz. Bu da 2 kez iade almışsınız anlamına geliyor ve firma da bunu baz alarak iadeleri yavaş yapıyor. En azından düşüncem bu yönde. Hatta 2 kez (hem bankadan hem de firmadan) iade alanları da gördüm.

İade için sıraya alındığımın paylaşılmasından sonra 9 gün geçti ve aynı günün gecesinde İstanbul Bilişim e-posta hesaplarına IBAN bilgilerime de yer verdiğim detaylı bir posta gönderdim. Bu e-postayı gönderdiğimde tam 60 gün olmuştu.

60’ıncı günde iadem yapıldı

Sabah uyandığımda saat 09:33 itibariyle banka hesabıma iade yapılmış ve iademin yapıldığına dair e-postama bildiri gönderilmişti. Ne telefonla, ne SMS ile ne de Whatsapp ile çözemediğim sorunumu son yaptığım e-posta hamlesiyle çözmüştüm. Kullandığım e-posta adresleri şunlardı:

Özetleyecek olursam

  • Tüm bu süreçte sakin kalıp tatlı dille konuştum.
  • Sabırlı davranıp sıkboğaz etmedim; çünkü böyle olduğunda Whatsapp, e-posta gibi sistemlerde engellenebiliyorsunuz.
  • Toplamda sadece 4 kez 0850 333 0912 numaralı hatlarını aramış oldum.
  • Hiçbir hakem heyetine, tüketici bürolarına, savcılığa vs başvurmadım.
  • Çoğu kişinin yaptığı gibi merkez ofislerine gitmedim ya da bir arkadaşımı göndermedim.
  • Toplamda iletişim kurduğum 3 şahsi numaradan başka Whatsapp iletişimim olmadı. (Bu numaraları direkt olarak yazımda paylaşmadım. Mağduriyet yaşamış ve çözüm ararken bu yazıma denk geldiyseniz yorumlar kısmında aktif e-postanızı yazarsanız sizinle numaraları paylaşırım. Her ne kadar stresli bir süreç olsa şahıslara ait numaraların gizliliği olduğunu düşünüyorum. Bana yapıldığı gibi bunu ücret karşılığında yapmıyorum tabi.)
  • E-posta adreslerine sadece 1 kez mesaj gönderdim ve başlığına dikkat çekebileceğini düşündüğüm için “60 GÜN OLDU!” yazdım.

Umarım tüm mağdurların sorunu çözülür ve firma işlerini yoluna koyar. Sağlıcakla.

NOT – Zaman zaman site üzerindeki güncellemelerden kaynaklı gönderilerin altına yorum yapamayabilirsiniz. Bu durumda iletişime geçmek için buradaki sayfadan mesaj gönderebilirsiniz.

Yazar
Serdar Esentürk
Tartışmaya katıl

56 yorum

Takip et @serdaresenturk

Invalid OAuth access token.

Serdar Esentürk

Hobileri fazla bir karakter. Kocaeli Üniversitesi Podoloji programının 2015 yılı mezunu. Podoloji Türkiye'de kurucu. Canı sıkıldığında amatör bir çizer. Bazen komik, bazen uykucu.

Instagram

Invalid OAuth access token.

Arşivler